wat je van mij binnen een
traject mag verwachten
In de intake inventariseer ik samen met jou waar je tegen aan loopt. We kijken hoe je met je huidige kwaliteiten en beperkingen de gewenste doelen kunt bereiken.
Spreekt de informatie op mijn website je aan? Stuur mij dan een bericht. Nadat je aanmelding
is ontvangen, verloopt het proces in de volgende stappen:
Proces van traject
Kennismaking
Als je contact met me opneemt, zal ik je bellen voor een korte telefonische kennismaking. Dit telefoongesprek is geheel vrijblijvend. In dit gesprek kijken we samen waar ik je mee kan helpen.
Intakegesprek
In het intakegesprek schetsen we samen een uitgebreider beeld van jouw situatie, klachten en hulpvraag, zodat ik hierna een advies kan geven hoe ik je het beste kan helpen. Daarnaast zal ik wat uitleg geven over de methode waar ik het meest mee werk:
Past Reality Integration (PRI).
Ook zal ik je vragen één of meerdere vragenlijsten in te vullen om je situatie beter in kaart te brengen. Dit is tevens nodig om de behandeling vergoed te krijgen door de zorgverzekeraar.
Naar de intake neem je een geldig legitimatiebewijs mee en als je de zorg vergoed wil krijgen neem je ook een zorgverzekeringspas mee en een verwijsbrief van de huisarts met daarop:
• Datum
• AGB code van de verwijzend arts
• (Elektronische) handtekening van de verwijzer
• Reden van aanmelding
Met jouw toestemming stuur ik na de intakefase bericht hierover naar je huisarts en/of overige verwijzers. Wanneer je de sessies liever zelf wil betalen is een verwijsbrief niet nodig.
Behandeling
Indien we na de intake besluiten samen aan de slag te gaan dan zien we elkaar om de week. De sessies duren één uur en de therapie bestaat uit 4 fases waarin ik je stap voor stap begeleid om aan je hulpvraag te werken. Tijdens de therapie leer je de technieken van de methode zelfstandig toe te passen.
Na afronding van de behandeling kan er met jouw toestemming een rapportage naar de verwijzer(s) worden gestuurd.
Betaling
Maandelijks wordt de factuur naar je opgestuurd. In geval van verzekerde zorg kun je deze na betaling direct indienen bij je zorgverzekeraar, zodat je het bedrag waar je recht op hebt op korte termijn kunt declareren.
Afzeggen
Hoe vervelend ook, soms kan een afspraak niet doorgaan. Deze kun je tot 24 uur voor de afspraak kosteloos annuleren door mij te mailen, dit telefonisch te melden of een voicemail achter te laten wanneer ik niet op neem. Liever nog eerder zodat ik het plekje aan iemand anders kan geven. Dit geldt zowel voor face-to-face-sessies als voor online beeldgesprekken.
Wanneer je niet of te laat afzegt (dus korter dan 24 uur van te voren), wordt een no-show tarief van €65,- in rekening gebracht, omdat ik de tijd voor jou heb gereserveerd. Dit no-show tarief wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.
SPOEDEISENDE KLACHTEN
Aangezien het om een kleine, vrijgevestigde praktijk gaat, is er geen 24-uurs beschikbaarheid, is de praktijk niet altijd telefonisch te bereiken en wordt bij ziekte of vakanties alleen vervanging gezocht indien dat echt nodig is.Mijn praktijk is dan ook niet geschikt voor crisisgevoelige of acute problemen. Denk hierbij aan suïcidaliteit en andere vormen van zelfbeschadiging, psychotische belevingen en ernstige verslavingen.Mocht er toch crisis zijn tijdens een lopende behandeling buiten de bereikbaarheidsuren, neem dan contact op met de huisartsenpost of het centrale noodnummer van de Spoedeisende Psychiatrie Amsterdam: 020-523 54 33.
Nieuwsgierig naar wat ik voor jou kan betekenen?
Spreekt mijn verhaal je aan en wil je graag nader kennismaken?
Stuur mij een bericht en ik neem contact met je op.